l

در این مقاله عوامل تاثیر گذار در دقت قطعات چاپ شده توسط پرینت سه بعدی را بررسی میکنیم. از آنجایی که یکی از تاثیر گذار ترین موارد در بالا دقت پرینت  زراحی میباشد. هدف مااز ارئه کردن این مقاله پیشنهاد روش هایی برای مهندسان و طراحان سه بعدی میباشد. تا با استفاده از این روش ها بتوانند دقت ابزار های پرینت شده خود را به حد قابل توجهی افزیش دهند.

  • نقش دقت در ابعاد هنگام طراحی سه بعدی.

یکی از موارد تاثیر گذار در دقت چاپ ابعاد میباشند. به این دلیل که قطعاتی که پرینت سه بعدی میشوند دچار واکنش هایی نظیر گرم و سرد شدن های مداوم قرار میگیرند ممکن است باعث تغییراتی همچون انقباص شوند اکر فطعه ای که قرار است پرینت سه بعدی شود قطعات و دیواره های نازکی داشته باشد ممکن است در هنگام چاپ دچار انحراف یا شکستگی بشود.

به عنوان مثال دقت ابعاد در محصولات  پرینت سه بعدی شده با فناوری SLA ،عموما  در مدت زمانی که طول می کشد تا یک لایه به فناوری SLA  ساخته بشود، ممکن است باعث بروز بی دقتی در قطعات تولیدی شود. این مشکلی است که در محصولات چاپ شده با  SLA بلند زیاد دیده می شود.این اختلافات به وجود امده در  ابعاد ممکن است به دلیل پروسه لایه برداری ای که بعضی از چاپگرهای SLA از آن استفاده می کنند رخ دهد.

ابعاد پرینت سه بعدی SLA

  • تاثیر مواد مصرفی روی کیفیت قطعات پرینت شده

همچنین مواد به کار رفته در پرینت  هم تاثیر زیادی روی قطعات پرینت شده دارد. نمیتوان کیفیت موارد چاپ شده با مواد استاندارد را با قطعات چاپ شده با مواد متفرقه و غیر استاندارد مقایسه کرد.

  • توجه به ساپورت گذاری در قطعات پرینت شده

در بیشتر موارد در تکنولوژی پرینت سه بعدی کیفیت پایانی چاپ بستگی به میزان ساپورت های به کار رفنه در آن دارد. و تصور اینکه به دلیل اینکه ساپورت ها ممکن است روی قطعات تاثیر منفی بگذارند و به این دلیل باید حذف شوند منفی است.

 

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *